ΔΙΑΒΑΣΤΕ

ΠΑΛΑΙΑ ΤΕΥΧΗ ΣΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ:

www.aiginitika.blogspot.gr

Α Ρ Θ Ρ Α

1η Μάη: Πάντα Επίκαιρη – Φάρος ελπίδας για τους αγώνες του Σήμερα

 Τα φέρνει έτσι η ιστορία που κάθε φορά η 1η του Μάη να αποκτά ξεχωριστό νόημα. Πάντα ...

Η ομορφιά είναι ηθική…και ηθική είναι η ομορφιά

Της Ελένης Τομπέα Τι είναι ηθική; Καταρχήν θα πρέπει να αποσαφηνίσουμε το γεγονός πως οι ηθικοί ...

Πώς μπορεί η αποκέντρωση να επηρεάσει την ανάπτυξη

Του Ράλλη Γκέκα , διδάκτωρα Οικονομικών της Τ. Α. Στην πολιτική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για ...

Επίσκεψη του Αντιπεριφερειάρχη Νήσων στο Νησί της Αίγινας


Ο κ. Χατζηπέρος επισκέφθηκε μαζί με τον Δήμαρχο Αίγινας, κ. Δημήτριο Μούρτζη, τα αντιπλημμυρικά έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στο ρέμα της Βλυχάδας –το οποίο βαίνει προς ολοκλήρωση– και της Σκοτεινής –το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει– ενώ ακολούθησαν τα εν εξελίξει έργα της κατασκευής και συντήρησης του οδικού δικτύου του νησιού, προϋπολογισμού 600.000€, εντός και εκτός της πόλης της Αίγινας.

Εντός των προσεχών μηνών θα ξεκινήσουν και τα υπόλοιπα έργα οδοποιίας προϋπολογισμού 1.000.000 €.

 

Στη συνέχεια, επισκέφθηκαν το γήπεδο της Αίγινας, όπου προχωρούν οι εργασίες επισκευής και αναβάθμισης του (αντικατάσταση του χλοοτάπητα , του ταρτάν στίβου και σύγχρονο αποστραγγιστικό έργο) προϋπολογισμού 1.000.000 €.

 

Στη συνέχεια ο Αντιπεριφερειάρχης παραβρέθηκε, στο προγραμματισμένο Δημοτικό Συμβούλιο του νησιού, και ενημέρωσε το Δ.Σ. και τους πολίτες για τα έργα που έχουν προγραμματιστεί και εκτελούνται από την Περιφέρεια, όπως το εμβληματικό έργο για την Περιφέρεια Αττικής και την ΠΕ Νήσων, της κατασκευής του υποθαλάσσιου αγωγού σύνδεσης του νησιού με την ΕΥΔΑΠ, το οποίο βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο από τις 28 Σεπτέμβρη 2017. Επίσης, ειδική έμφαση δόθηκε στην αναγκαιότητα της κατασκευής του έργου του κλειστού γυμναστηρίου, το οποίο θα αποτελέσει ένα έργο απαραίτητο και μεγάλης αξίας για το νησί, καθότι τώρα οι ομάδες έχουν έδρα τα Μέθανα.

 

Διεξοδικά, συζητήθηκε κατά τη διάρκεια του Δ.Σ. και το επίμαχο θέμα των αναγκαίων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που χρειάζεται να πραγματοποιηθούν, προκειμένου να ξεκινήσει το αντιπλημμυρικό έργο της  ανακατασκευής και διεύρυνσης της γέφυρας στο ρέμα της Σκοτεινής, όπου και τελικά ψηφίστηκαν από την πλειοψηφία των παρευρισκόμενων δημοτικών συμβούλων. Συνεπώς, οδεύει και αυτό προς εκτέλεση.

 

Ο Αντιπεριφερειάρχης δέχτηκε ερωτήσεις από τους Δημοτικούς Συμβούλους και τους πολίτες για θέματα που απασχολούν το νησί, όπως αυτό της ασφάλειας και της απαραίτητης αναβάθμισης του Α.Τ. Αίγινας και της επαναλειτουργίας του Α.Σ. Μεσαγρού.

Ο κ. Χατζηπέρος έδωσε απαντήσεις σε όλα τα θέματα που αφορούν τις αρμοδιότητες της Περιφέρειας. Δήλωσε δε ότι η ανάπτυξη των νησιών της ΠΕ και η αντιπλημμυρική θωράκιση της Αττικής αποτελεί για την Περιφέρεια πρώτη προτεραιότητα και για τον λόγο αυτό προγραμματίζει, σχεδιάζει και εκτελεί στοχευμένα έργα πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ. 

 

 

«ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΠΟΚΟΜΙΔΗΣ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ»

Αγαπητοί συμπολίτες.

Αντιμετωπίσαμε αυτό το καλοκαίρι  το  μεγάλο πρόβλημα  της συσσώρευσης τόνων σκουπιδιών που κατέκλυσαν κάθε γωνιά του  νησιού μας, δημιουργώντας προβλήματα στην  υγεία των κατοίκων και των επισκεπτών μας και   αρνητική  εικόνα στο πανελλήνιο, σε μια περίοδο που οι επαγγελματίες  περίμεναν «να δουλέψουν» όσο το δυνατόν καλύτερα, για να βελτιώσουν την  οικονομική  τους  κατάσταση, που πλήττεται από την  συνεχιζόμενη οικονομική κρίση.

Κατ΄αρχήν είναι χρέος μας  να ζητήσουμε  μια μεγάλη συγνώμη όλοι μας-συμπολίτευση, αντιπολίτευση και επαγγελματικοί φορείς-από το λαό της Αίγινας και τους πολυπληθείς επισκέπτες για την απαράδεκτη εικόνα που παρουσίασε το νησί μας όσον αφορά  τα σκουπίδια.

 Αλήθεια πως φτάσαμε στη σημερινή άσχημη κατάσταση; Υπάρχουν ευθύνες που δεν τελειώνουν με μια δήλωση του δημάρχου ή με δικαιολογίες για μειωμένο προσωπικό, για ανεξέλεγκτο αριθμό επισκεπτών ή ατομικές ευθύνες ανθρώπων που πετούν αλόγιστα ογκώδη αντικείμενα και κλαδέματα κατά τους θερινούς μήνες.

Η σημερινή κατάσταση ήταν αναμενόμενη και είχαν γίνει προειδοποιήσεις και προτάσεις στα Δημοτικά συμβούλια, για την έλλειψη προσπάθειας για μείωση του μεταφερόμενου όγκου απορριμμάτων, για την  κατάσταση των οχημάτων, για  βελτίωση της κατάστασης του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) με συσσώρευση σκουπιδιών παρελθόντων ετών, για τη δημιουργία χώρου εναπόθεσης και επεξεργασίας κλαδεμάτων και ογκωδών αντικειμένων.

Αφού λοιπόν δεν υλοποιήθηκε τίποτε από τα παραπάνω μέτρα, το αποτέλεσμα ήταν να φτάσουμε  στη σημερινή πραγματικά άσχημη κατάσταση και εικόνα του νησιού, που προκάλεσε αγανάκτηση και στο ντόπιο πληθυσμό αλλά και στους πολυπληθείς επισκέπτες του νησιού, και έδωσε το δικαίωμα δυσφήμησης στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης( ΜΜΕ)  και σε πολιτικούς παράγοντες.

Πράγματι γίνεται τις τελευταίες ώρες μια προσπάθεια να καθαριστεί το νησί με τη βοήθεια δήμων της Αττικής. Ευχόμαστε να έχει καλή κατάληξη, αλλά αν δεν παρθούν άμεσα μέτρα η κατάσταση αυτή θα επαναληφτεί και αύριο και  την επόμενη χρονιά και ιδιαίτερα τις κρίσιμες περιόδους που το νησί μας κατακλύζεται από κόσμο, έστω κι αν κάποιοι θεωρούν ότι η αλλαγή σε πρόσωπα των πολιτικών προϊσταμένων της καθαριότητας, θα αλλάξει την μελλοντική εικόνα.

Η κριτική μας δεν εξαντλείται μόνο στην έλλειψη ικανότητας της Δημοτικής αρχής πάνω στο πρόβλημα, αλλά ολοκληρώνεται με συγκεκριμένες προτάσεις-που έχουν γίνει και παλαιότερα- αλλά δεν έπεσαν σε «ευήκοα ώτα» και που είναι:

  1. 1.Μείωση του μεταφερόμενου όγκου των απορριμμάτων κατά 40% με κομποστοποίηση-ανακύκλωση (δωρεάν παραχώρηση κάδων κομποστοποίησης στους κατοίκους  και συστηματική ανακύκλωση  με παραχώρηση δεύτερου οχήματος ανακύκλωσης και καθημερινή μεταφορά ανακυκλωσίμων, που ως γνωστό δεν υπόκεινται σε έξοδα για το Δήμο).
  2. 2.Αναδιάρθωση των υπηρεσιών καθαριότητας με συντήρηση και ανανέωση το στόλου απορριμματοφόρων, με γραφείο κίνησης και αποθήκη υλικού.
  3. 3.
  4. 4.Διατήρηση της κατάστασης των οχημάτων του Δήμου με την κατάλληλη συντήρηση, ώστε να είναι ανά πάσα στιγμή σε επιχειρησιακή ετοιμότητα.
  5. 5.Βελτίωση της κατάστασης  του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ), ώστε να μπορούν να εναποτίθενται  απορρίμματα μέχρι την μεταφορά τους στο ΧΥΤΑ Φυλής.
  6. 6.Αποκατάσταση νταμαριού για εναπόθεση αδρανών υλικών(μπάζα).
  7. 7.Σταθερά δρομολόγια αποκομιδής-Ανακύκλωση και στο κέντρο της πόλης με αγορά μικρών απορριμματοφόρων.
  8. 8.Κίνητρο  δωρεάν παραλαβής από το Δήμο τον υπόλοιπο χρόνο- εκτός των κρίσιμων καλοκαιρινών μηνών-  ώστε οι εποχιακοί κάτοικοι του νησιού να απορρίπτουν τότε τα ογκώδη τους αντικείμενα  και κλαδέματα.
  9. 9.Για την αντιμετώπιση του προβλήματος της μεταφοράς των απορριμματοφόρων  με τα πλοία ,να γίνεται έκτακτο δρομολόγιο, όπως συμβαίνει με τα καύσιμα.

10. Ενημέρωση και εκπαίδευση των πολιτών πάνω στα θέματα καθαριότητας.

 

 Αγαπητοί συμπολίτες

Μπορούμε να πετύχουμε όλα τα παραπάνω από κοινού: Δημοτική αρχή, επαγγελματίες, κάτοικοι, επισκέπτες, αλλάζοντας την νοοτροπία μας πάνω στο μεγάλο πρόβλημα των σκουπιδιών.

 Όπως γνωρίζετε το νησί μας, με την τόση επισκεψιμότητα,  στερείται των απαραίτητων βασικών υποδομών και ευθύνες υπάρχουν  διαχρονικά σε όλες της Δημοτικές αρχές, αφού δεν έγιναν παρά ελάχιστα στον τομέα υποδομών, ιδιαίτερα τις εποχές που η οικονομική κατάσταση της χώρας ήταν πολύ καλύτερη, υπήρχαν αναπτυξιακά προγράμματα  και μπορούσαν να δρομολογηθούν πολλά έργα. Το σημαντικό έργο που υλοποιείται σήμερα-της κατασκευής του υποθαλάσσιου αγωγού ύδρευσης- πρέπει να συνοδευτεί και με άλλα όπως:

1. Επίλυση του προβλήματος των απορριμμάτων  με πιο ενδεικνυόμενη λύση την επεξεργασία στον τόπο παραγωγής, με στόχο ώστε τα λιγοστά υπολείμματα να απορρίπτονται στο νησί μας,   με τη δημιουργία ΧΥΤΥ (Χώρου Υγιεινομικής Ταφής Υπολειμμάτων).

2.Δημιουργία  μονάδας βιολογικού καθαρισμού, αφού είμαστε από τα τελευταία νησιά  του Αργοσαρωνικού που δεν διαθέτουμε  τέτοια μονάδα.

3.Υποδομές λιμανιών  και οδικού δικτύου.

Όλα τα παραπάνω  έργα που θα αλλάξουν την όψη του νησιού, θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων και θα αναδείξουν την Αίγινα σε τόπο ασφαλούς και  προσφιλούς  προορισμού.

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ «ΑΙΓΙΝΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ»

Αίγινα 25-8-2017

ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ;


Τελικά «πέρασαν» ή όχι οι αυξήσεις των δημοτικών τελών στο νησί μας που πρότεινε η διοίκηση του Δήμου στη συνεδρίαση της 15-11-2016; Το θέμα αποτελεί γρίφο, αφού κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά αν η απόφαση ήταν κανονιστική –κάτι που απαιτεί 14 ψήφους τουλάχιστον- ή χρειάζεται απλή πλειοψηφία επί των παρόντων. Αν συμβαίνει το δεύτερο τότε έχουμε αυξήσεις μόνο σε Βαθύ, Κυψέλη και Πέρδικα όπου ανά τετραγωνικό μέτρο οικίας έχουμε αύξηση  από 1,57 σε 1,73, κι αυτό γιατί την αύξηση ψήφισαν και οι τοπικοί πρόεδροι Κυψέλης και Βαθέος (Λορέντζος, Γρυπαίος) και έχουμε 9 υπέρ και 7 κατά και στην Πέρδικα  ( έλλειπε ο τοπικός πρόεδρος Αμάφης) όπου έχουμε 8-7. Στην Αίγινα και στο Μεσαγρό δεν περνάνε οι αυξήσεις, έτσι κι αλλιώς, λόγω ισοψηφίας 8-8  αφού καταψήφισαν οι πρόεδροι των Τοπικών κοινοτήτων (Καραγιάννης, Λεούσης) ,η αντιπολίτευση, ενώ υπήρχαν και 3 παρών από τη διοίκηση (Σκαλτσιώτης, Θεριανός, Μαρμαρινός Στ., Οικονόμου ). Αναμένουμε την τελική ετυμηγορία, παραθέτοντας και κάποια στοιχεία σχετικά με τις κανονιστικές αποφάσεις.
(Η επιβολή φόρων, τελών, δικαιωμάτων και εισφορών υπέρ δήμων και κοινοτήτων, στο πλαίσιο της σχετικής εκ του νόμου αρμοδιότητάς τους, δεν εμπίπτει στο ρυθμιστικό πεδίο των τοπικών κανονιστικών αποφάσεων που εκδίδονται βάσει του άρθρου 79 του ΚΔΚ. Ωστόσο, όταν προκύψει περίπτωση επιβολής φόρου, τέλους κλπ, επί θεμάτων για τα οποία ο οικείος δήμος ή κοινότητα εκδίδει τοπική κανονιστική απόφαση, με την οποία θέτει κανόνες ή όρους και προϋποθέσεις για τη ρύθμισή τους (πχ. προσδιορισμός και λειτουργία των χώρων στάθμευσης των οχημάτων, καθορισμός κοινοχρήστων χώρων, λειτουργία του συστήματος ύδρευσης), απαιτείται η έκδοση δύο διακριτών αποφάσεων: ειδικότερα, η μία απόφαση θα αφορά τους όρους και τις προϋποθέσεις του υπό ρύθμιση θέματος (σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 79 ΚΔΚ), ενώ με την άλλη θα επιβάλλεται το αντίστοιχο τέλος κλπ (σύμφωνα με τη διαδικασία του κεφ. 2 της παρούσας).
   Σύμφωνα με το άρθρο 149 ΚΔΚ, οι αποφάσεις των δημοτικών και κοινοτικών συμβουλίων οι οποίες αφορούν στην επιβολή φόρων, τελών και δικαιωμάτων αποστέλλονται στο Γενικό Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας για έλεγχο νομιμότητας, μαζί με αντίγραφο του αποδεικτικού δημοσίευσης και με τα έγγραφα στοιχεία που είναι αναγκαία για τη νόμιμη έκδοσή τους, μέσα σε προθεσμία δέκα (10) ημερών από τη συνεδρίαση).

ΑΠΟΧΕΤΕΥΤΙΚΟ ΑΙΓΙΝΑΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Εγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την «Αποχέτευση Ακαθάρτων και Εγκατάσταση Επεξεργασίας Λυμάτων της Αίγινας».

Ομόφωνα εγκρίθηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την «Αποχέτευση Ακαθάρτων και Εγκατάσταση Επεξεργασίας Λυμάτων του Αίγινας».
Ο Αντιπεριφερειάρχης δήλωσε πως πρόκειται για  έργο  ζωτικής σημασίας για το νησί.
Το έργο αφορά τη διαχείριση των λυμάτων των οικισμών Αίγινας, Κυψέλη, Σφεντούρι, Πέρδικα και Κοντός του Δήμου Αίγινας.
Ειδικότερα, τα έργα που πρόκειται να κατασκευαστούν στο Δήμο Αίγινας περιλαμβάνουν:
    το εσωτερικό αποχετευτικό δίκτυο ακαθάρτων του συνεκτικού τμήματος του οικισμού Αίγινας του Δήμου Αίγινας.
    το εξωτερικό αποχετευτικό δίκτυο (μήκους 19.168m) και τα αντλιοστάσια (εφτά/7 Α/Σ) για τη μεταφορά των συλλεγόμενων αστικών λυμάτων του οικισμού Αίγινας στη νέα Εγκατάσταση Επεξεργασίας Λυμάτων.
    τη νέα Εγκατάσταση Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ).
Στην παρέμβασή του ο Αντιπεριφερειάρχης Π. Χατζηπέρος τόνισε με έμφαση ότι στόχος της Π.Ε Νήσων είναι η αξιοποίηση του νερού των ΕΕΛ για:
    εμπλουτισμό του υδροφόρου ορίζοντα,
    άρδευση – Πυρόσβεση – Αναδάσωση,
    πλύσιμο δρόμων κλπ,
    εμπλουτισμό κι ενίσχυση του υπό μελέτη φράγματος στη Σκοτεινή
    και γενικά να δίνονται ανταποδοτικά στους πολίτες.

ΠΛΩΤΟ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΕΛΙΚΟΔΡΟΜΙΟΥ;

Πολύς προβληματισμός υπήρξε στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 21-12 και συγκεκριμένα στο θέμα της πρότασης της ομάδας "Πολιτών Αίγινας για τη Ελληνική Πολιτική", για αγορά πλωτού ασθενοφόρου που θα   μεταφέρει ασθενείς στη πρωτεύουσα.
Οι ενστάσεις των Δημοτικών συμβούλων και όλων των ομιλητών  ήταν: 
1.Το κόστος κτήσης αλλά και συντήρησης (κόστος συντήρησης 35.000 ευρώ και απόκτησης και διαμόρφωσης του σκάφους 180.000 ευρώ) είναι υπερβολικά μεγάλο για 60 νυχτερινές διακομιδές ετησίως, που γίνονται σήμερα και  κοστίζουν με θαλάσσιο ταξί περίπου 24.000 ευρώ. 
2. Η απόκτηση σκάφους  δεν  θα αποτρέψει το πρόβλημα της μετακίνησης με άσχημο θαλάσσιο καιρό, αφού τότε δεν θα μπορεί το σκάφος να ταξιδέψει και  η αερομεταφορά θα είναι απαραίτητη.
 3. Η στελέχωση  του Κέντρου Υγείας με διαγνωστικές μονάδες (ακτινολογικό, μικροβιολογικό, καρδιολογικό), θα ελαττώσει μεταφορές ασθενών που δεν θα ήταν αναγκαία  η διακομιδή  τους στην πρωτεύουσα.
Το σοβαρό αυτό θέμα απαιτεί μια πιο  εμπεριστατωμένη έρευνα για την υλοποίηση της καλύτερης πρότασης και κυρίως για το τι είναι εφικτό και πιο καλό για την υγεία των ασθενών. Έτσι,  υπήρξε συμφωνία, το θέμα να συζητηθεί αναλυτικά σε ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού συμβουλίου, μέσα στο επόμενο μήνα.
Η άποψή μας είναι, ότι πλωτό ασθενοφόρο και ελικοδρόμιο μπορούν και τα δυο να συνυπάρχουν και το ένα να συμπληρώνει το άλλο. Φυσικά η πρώτη έρευνα αγοράς πλωτού ασθενοφόρου δείχνει υπερβολικά μεγάλο κόστος κτήσης (μπορεί όμως να βρεθεί σκάφος με πολύ λίγα χρήματα, προφανώς μικρότερο που θα έχει και μικρότερο κόστος συντήρησης και μισθολόγιο προσωπικού). Ταυτόχρονα υπάρχει  και η λύση  παραχώρησης νέου πλωτού σκάφους στο Λιμενικό της Αίγινας από το ΥΕΝ, που εκτός των άλλων υπηρεσιακών αναγκών, θα  χρησιμοποιείται και για διακομιδές ασθενών, λύση που θεωρείται από πολλούς ως η πιο ενδεδειγμένη. Κυρίως όμως, επειδή οι πρώτες ώρες είναι κρίσιμες για τη ζωή του ασθενούς, απαιτείται και  χρειάζεται μια τέτοια οργανωτική δομή συνεργασίας του κρατικού φορέα (Κ. Υγείας ) και όλων των υπόλοιπων εμπλεκομένων με το θέμα Υγείας στο νησί, που θα ασχοληθεί με την σταθεροποίηση της υγείας του ασθενούς, ώστε να μεταφερθεί με ασφάλεια σε Νοσοκομείο της πρωτεύουσας.
 
Γιά το ίδιο θέμα πήραμε και το δελτίο τύπου της "Ομάδας Πολιτών" το οποίο σνσφέρει:
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΩΤΟ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟ ΤΗΣ ΑΙΓΙΝΑΣ
Επί της κατατεθειμένης πρότασης της ΟΠΑΕΠ για την απόκτηση ιδιόκτητου πλωτού ασθενοφόρου τοποθετήθηκε χθες το σύνολο του Δημοτικού Συμβουλίου της Αίγινας.
Η πρόταση έτυχε της αρχικής αποδοχής από το Δ.Σ. και αποφασίστηκε η λήψη σχετικής απόφασης στην επόμενη συνεδρίασή του. Στη συζήτηση φάνηκε πως χρηματοδότηση μπορεί να γίνει από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο που διαθέτει ευμεγέθη ρευστότητα ενώ η διαχείριση από Κοιν.Σ.Επ.
Η ΟΠΑΕΠ επιμένουμε ότι ο τρόπος να ηγηθεί ο Δήμος Αίγινας στο εγχείρημα είναι η διενέργεια δημοψηφίσματος και, επί θετικής έκβασης, η αίτηση προς την Βουλή για να ψηφιστεί Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που θα επιτρέψει στον Δήμο μας να εισαγάγει ειδικό τέλος για την απόκτηση και τα λειτουργικά έξοδα αυτού του πλωτού σκάφους. Η θετική στάση του Δήμου, ωστόσο, και η συμπαράταξή του στο εγχείρημα, είναι απαραίτητες προκειμένου να αναζητήσουμε χορηγούς και να συστήσουμε συλλογικό φορέα διαχείρισης του κοινόκτητου πλωτού.
Το ταχύπλοο νυχτερινής διακομιδής των αρρώστων είναι το πλέον ενδεδειγμένο και εφικτό, ιδιόκτητο και άμεσης διαθεσιμότητας μέσο. Η  τωρινή αντιπαράθεση μίσθωσης ελικοπτέρου λειτουργεί διασπαστικά και παραλυτικά, κυρίως μειονεκτεί στο ότι δεν θα ανήκει στην Αίγινα και δεν θα είναι άμεσα στην υπηρεσία και τον έλεγχο των κατοίκων της.   Εάν και όταν αποκτήσει η Αίγινα και ελικοδρόμιο ευχής έργο είναι να μπορεί το ΕΚΑΒ να στέλνει ελικόπτερο όταν ο απόπλους θα είναι απαγορευτικός. Πολύ αμφιβάλλουμε, φυσικά, καθώς όπως δηλώθηκε στο Δ.Σ., το Ι.Κ.Α. λόγω ενδείας έπαψε να καλύπτει τα έξοδα νυχτερινής διακομιδής ασθενών...
Όλοι εμείς που αγωνιστήκαμε ως τώρα, με πίστη και δύναμη από τις χίλιες και πλέον υπογραφές συμπολιτών μας, ενθαρρυμένοι από τους Δημοτικούς Συμβούλους και τον κ. Δήμαρχο, συνεχίζουμε την προσπάθεια ταυτόχρονα με την συλλογή νέων υπογραφών που την επικυρώνει.