ΔΙΑΒΑΣΤΕ

ΠΑΛΑΙΑ ΤΕΥΧΗ ΣΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ:

www.aiginitika.blogspot.gr

Α Ρ Θ Ρ Α

1η Μάη: Πάντα Επίκαιρη – Φάρος ελπίδας για τους αγώνες του Σήμερα

 Τα φέρνει έτσι η ιστορία που κάθε φορά η 1η του Μάη να αποκτά ξεχωριστό νόημα. Πάντα ...

Η ομορφιά είναι ηθική…και ηθική είναι η ομορφιά

Της Ελένης Τομπέα Τι είναι ηθική; Καταρχήν θα πρέπει να αποσαφηνίσουμε το γεγονός πως οι ηθικοί ...

Πώς μπορεί η αποκέντρωση να επηρεάσει την ανάπτυξη

Του Ράλλη Γκέκα , διδάκτωρα Οικονομικών της Τ. Α. Στην πολιτική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για ...

Η «μαγιά» των Συνδυασμών

Οι αριθμοί των ψήφων που είχαν πάρει στο παρελθόν οι υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι βρίσκονται στην επικαιρότητα. Αλλά όλοι κάνουν το ίδιο λάθος. Μετράνε τις ψήφους που είχε πάρει ο κάθε υποψήφιος στις προηγούμενες εκλογές και βρίσκουν ένα τεράστιο νούμερο που τους προδιαθέτει στην επιτυχία. Δεν είναι όμως έτσι.

Οι ψήφοι του κάθε υποψήφιου αντιστοιχούν στην δισταυρία, τρισταυρία αύριο ενώ του υποψήφιου Δημάρχου, άρα και του Συνδυασμού, αντιστοιχούν σε ψηφοδέλτια (μονοσταυρία). Αρα για να έχουμε μια καλή πρόγνωση στους υπολογισμούς μας πρέπει να μετατρέψουμε τις ψήφους σε μονοσταυρία. Και επειδή στις προηγούμενες εκλογές είχαμε δισταυρία πρέπει χοντρικά να πάρουμε τους μισούς από τις ψήφους που είχαν πάρει. (Βασικά το ποσοστό κυμαίνεται από 39-41% στο σύνολο ψήφων του Συνδυασμού).

Στο ψηφοδέλτιο Κουκούλη συμμετέχουν 18 υποψήφιοι σύμβουλοι που κατά το παρελθόν είχαν πάρει 1550 ψήφους. (ψηφοδέλτια υπέρ του Συνδυασμού).

Στο ψηφοδέλτιο Μούρτζη συμμετέχουν 20 υποψήφιοι σύμβουλοι που αριθμούν σε 1446 ψήφους (ψηφοδέλτια υπέρ του Συνδυασμού).

Στο ψηφοδέλτιο Ζορμπά συμμετέχουν 15 υποψήφιοι σύμβουλοι που κατά το παρελθόν είχαν πάρει 1186 ψήφους. (ψηφοδέλτια υπέρ του Συνδυασμού).

Και στο ψηφοδέλτιο Τζίτζη συμμετέχουν 15 υποψήφιοι σύμβουλοι που κατά το παρελθόν είχαν πάρει 565 ψήφους. (ψηφοδέλτια υπέρ του Συνδυασμού).

Στο ψηφοδέλτιο Μεθενίτη συμμετέχουν 14 υποψήφιοι σύμβουλοι που κατά το παρελθόν είχαν πάρει 507 ψήφους. (ψηφοδέλτια υπέρ του Συνδυασμού).

Αυτή είναι μια πρώτη μαγιά σε κάθε συνδυασμό με την προϋπόθεση να διατηρήσουν τουλάχιστον τις ψήφους που είχαν πάρει. Την τελική κατάταξη θα δώσουν οι νέοι σύμβουλοι που έχει προσθέσει στο δυναμικό του ο κάθε Συνδυασμός

Κώστας Ι. Αδάμ

 

«Μακεδονία» ή «Βόρεια Μακεδονία»;

Ο όρος “Μακεδονία” αναφέρεται σε μια γεωγραφική περιοχή στο νοτιοανατολικό άκρο της Ευρώπης, στα Βαλκάνια. Το νοτιότερο τμήμα-της είναι μέρος της Ελλάδας, το βορειοανατολικό είναι μέρος της Βουλγαρίας (“Πιρίν” όπως προτιμούν να το λένε οι Βούλγαροι), και το βορειοδυτικό είναι η χώρα που επιμένει να αυτοαποκαλείται σκέτη “Μακεδονία”, σαν να αντιπροσωπεύει ολόκληρη τη γεωγραφική περιοχή. Πρόκειται για το ίδιο κράτος που εμφανίζεται σαν F.Y.R.O.M. (Π.Γ.Δ.Μ., Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας) στα Ηνωμένα Έθνη

Με την απελευθέρωση της Γιουγκοσλαβίας και την ανάδειξη του Τίτο ως ηγέτη της, η χώρα μετατράπηκε σε «Ομοσπονδιακή Λαϊκή Δημοκρατία» (29-11-1945) με έξι ομόσπονδες δημοκρατίες: Τη Σερβία, τη Κροατία, τη Βοσνία Ερζεγοβίνη, τη Σλοβενία, το Μαυροβούνιο και τη Μακεδονία.

Ο Τίτο δημιούργησε τη Δημοκρατία της Μακεδονίας με σκοπό να ενώσει όλα τα τμήματα της Μακεδονίας που διασπάστηκαν το 1912 εξασφαλίζοντας και διέξοδο προς το Αιγαίο. Για τον λόγο αυτόν στις 7-6-1945 καθιέρωσε την «Μακεδονική Γλώσσα» (το βουλγαρικό ιδίωμα που ομιλείτο στα Σκόπια) ως 6η γλώσσα της Γιουγκοσλαβίας

Στις 8 Σεπτεμβρίου 1991, μετά από δημοψήφισμα, η πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας ανακήρυξε την ανεξαρτησία της με την νέα ονομασία «Δημοκρατία της Μακεδονίας»

Η Ελλάδα αντέδρασε έντονα στην υποκλοπή της ιστορικής και πολιτιστικής της κληρονομιάς και στις υφέρπουσες εδαφικές και αλυτρωτικές βλέψεις της πΓΔΜ και το θέμα ήλθε στο Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών, το οποίο με δύο αποφάσεις του [817(1993) και 845(1993)] συνιστά την εξεύρεση ταχείας διευθέτησης για το καλό των ειρηνικών σχέσεων και της καλής γειτονίας στην περιοχή.

Το 1993, κατόπιν της σύστασης του Συμβουλίου Ασφαλείας, η πρώην γιουγκοσλαβική δημοκρατία έγινε δεκτή, με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης στα Ηνωμένα Έθνη με την προσωρινή ονομασία «Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας» έως ότου εξευρεθεί μια συμφωνημένη λύση.

Την χώρα της Πρώην Γιουγκοσλαβικής δημοκρατίας της Μακεδονίας αναγνώρισαν με την νέα ονομασία τους πάνω από 140 χώρες και σε πολύ λίγο χρόνο θα την αναγνωρίσουν και οι υπόλοιπες χώρες. Ολες οι ελληνικές κυβερνήσεις προσπάθησαν από το 1991 να ζητήσουν από τα Σκόπια την μετονομασία τους σε σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό για το εσωτερικό αλλά και για το εξωτερικό τη χώρας και αλλαγή του Συντάγματος διαγράφοντας αλυτρωτικές διατάξεις,

Δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν κατάφεραν τίποτα. Ερχεται όμως ο Υπουργός Εξωτερικών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ κ. Κοτζιάς και πετυχαίνει αυτό που δεν μπόρεσαν οι προηγούμενοι του.

Και το μεγάλο ερώτημα για όλους είναι:

Επιθυμούν να λένε τα Σκόπια ¨Μακεδονία" ή "Βόρεια Μακεδονία";

Επιθυμούν να έχουν στα Σκόπια ένα Σύνταγμα που αναφέρει για μειονότητες στη Χώρα μας ή ένα Σύνταγμα που δεν θα έχει τέτοιες αλυτρωτικές διατάξεις;

Επιθυμούν να ομαλοποιηθούν οι σχέσεις μας με τους βόρειους γείτονες ή όχι;

Με την εξ’ ανατολής μόνιμη τουρκική απειλή έχω την εντύπωση ότι πρέπει να εξομαλυνθούν οι σχέσεις μας προς βορρά. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να έχουμε εχθρούς σε όλα τα σύνορα μας. Αυτή είναι η πολιτική διάσταση του θέματος.

Τώρα αν είναι ικανοποιητική η συμφωνία ή όχι, έχω να πω ότι σε μια διαπραγμάτευση δίνεις και παίρνεις για την λύση του θέματος. Αυτό που κοιτάς είναι το αποτέλεσμα σε βάθος χρόνου.

ΔΑΣΙΚΟΙ ΧΑΡΤΕΣ

ΟΙ ΜΗ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕΝΕΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ ΘΑ ΠΑΝΕ ΓΙΑ «ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ»

Υπό φυσιολογικές συνθήκες, οι δασικοί χάρτες θα έπρεπε να έχουν ως αφετηρία την περιβαλλοντική ευαισθησία και την προστασία των δασών από κάθε λογής καταπατητές – που ιστορικά υπήρξαν τα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα – προς όφελος όλου του λάου της χώρας μας, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη τις ιδιαίτερες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες.

Η κυβέρνηση μέσα από την εφαρμογή της μνημονιακής υποχρέωσης της ανάρτησης των δασικών χαρτών, μετατρέπει το δικαίωμα της υπεράσπισης της λαϊκής περιουσίας σε εισπρακτικό μέτρο. Επιβάλλει μέσω της πληρωμής παραβόλου για τις ενστάσεις κατά του δασικού χάρτη, ένα ακόμα χαράτσι για την είσπραξη ενός σημαντικού ποσού για να το δώσει στην εξυπηρέτηση του χρέους και των δανειστών.

Υπάρχουν δεκάδες διατάξεις στη σχετική νομοθεσία που δίνουν τη δυνατότητα σε όλες σχεδόν τις περιπτώσεις να αποχαρακτηριστούν οι εκτάσεις από δασικές, τις οποίες για να τις ανακαλύψει κάποιος μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα θα πρέπει να απευθυνθεί. σε δικηγόρους, δασολόγους, τοπογράφους και άλλους «ειδικούς», ώστε να μπορέσει να αλλάξει ο χαρακτηρισμός του δάσους. Πώς όμως, θα πληρώσει όλους αυτούς τους «ειδικούς» (πέρα από τα παράβολα), ο μικρός αγρότης, ο κτηνοτρόφος, ο άνεργος, ο φτωχός, που πασχίζει να τα βγάλει πέρα;

Από την άλλη, με τις πρόσφατες αναρτήσεις των δασικών χαρτών, διαπιστώνουμε πως για να λυθούν προβλήματα δεκάδων, αν όχι εκατοντάδων ετών, δίνεται προθεσμία μόλις δύο μηνών, χωρίς καμία ενημέρωση ή μέριμνα από την πλευρά της πολιτείας προς τους μικρούς και οικονομικά αδύνατους στην πλειονότητά τους ιδιοκτήτες.

Το διάστημα είναι πολύ μικρό. Θα υπάρξουν σίγουρα ηλικιωμένοι, ή κάτοικοι ορεινών χωριών που δεν έχουν πρόσβαση στο ίντερνετ, που δε θα προλάβουν καν να ενημερωθούν, πόσο μάλλον να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες. Μέσα σε μόλις δύο μήνες θα πρέπει κάποιος να εντοπίσει στους δασικούς χάρτες την ιδιοκτησία του, να ελέγξει το πώς έχει αυτή χαρακτηριστεί, να ενημερωθεί για το τι ακριβώς θα πρέπει να κάνει στην περίπτωσή του και το πώς θα στηρίξει νομικά το πρόβλημά του (επιπλέον δαπάνη) και στη συνέχεια να προβεί ηλεκτρονικά στην υποβολή της αντίρρησης, η οποία, αν δεν πληρωθεί το παράβολο δεν πρόκειται να γίνει δεκτή.

Η απάντηση είναι πολύ απλή. Επειδή ακριβώς, οι φτωχοί, οι μικροί, οι άνεργοι, δε θα μπορούν να πληρώσουν τους ειδικούς και τα παράβολα, θα αναγκαστούν στο τέλος να παραιτηθούν από τη διεκδίκηση της ίδιας τους της περιουσίας, η οποία θα καταλήξει στο δημόσιο και από εκεί τελικά στα χέρια των μεγαλοκαρχαριών δια της γνωστής οδού της «αξιοποίησης», κινδυνεύοντας παράλληλα να τους ζητηθεί να επιστρέψουν τυχόν αγροτικές επιδοτήσεις που εισέπραξαν τα προηγούμενα χρόνια, αφού οι εκτάσεις τους θα χαρακτηριστούν «δασικές»

Για τον αναρτημένο δασικό χάρτη μπορεί κάθε ενδιαφερόμενος να λαμβάνει γνώση στην ιστοσελίδα της ΕΚΧΑ Α.Ε( https://www.ktimanet.gr/CitizenWebApp/InfoF1_Page.aspx), μέσω της οποίας, και μόνο, μπορούν να υποβάλλονται αντιρρήσεις κατά του περιεχομένου αυτού. Η προθεσμία υποβολής των αντιρρήσεων είναι αποκλειστική εντός εξήντα (60) ημερών και ξεκινά την 24η Φεβρουαρίου 2017, ημέρα Παρασκευή με καταληκτική ημερομηνία την 24η Απριλίου 2017, ημέρα Δευτέρα.

Για τους κατοικούντες ή διαμένοντες στην αλλοδαπή, η παραπάνω προθεσμία παρεκτείνεται κατά 20 ημέρες, με καταληκτική ημερομηνία προθεσμίας υποβολής αντιρρήσεων την 15η Μαΐου 2017, ημέρα Δευτέρα. Οι αντιρρήσεις αφορούν αποκλειστικά και μόνον στην αμφισβήτηση του χαρακτήρα ή της μορφής των εμφανιζόμενων στον δασικό χάρτη εκτάσεων.

Δικαίωμα υποβολής αντίρρησης έχουν φυσικά και νομικά πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου, το Ελληνικό Δημόσιο και οι οικείοι Ο.Τ.Α., εφόσον επικαλούνται εμπράγματα ή ενοχικά δικαιώματα επί της αμφισβητούμενης δασικής, χορτολιβαδικής και βραχώδους ή πετρώδους έκτασης.

Γενικές πληροφορίες για το περιεχόμενο του αναρτημένου δασικού χάρτη και του τρόπου υποβολής των αντιρρήσεων παρέχονται στο Σ.Υ.Α.Δ.Χ (Δασαρχείο Πειραιά, Αγ.Διονυσίου 5,18545-Πειραιάς,τηλ.επικ.2104179085

ΔΗΜΑΙΡΕΣΙΕΣ ΔΗΜΟΥ ΑΙΓΙΝΑΣ-«ΙΔΙΑ ΓΕΥΣΗ»

Οι εύθραυστες ισορροπίες της πλειοψηφίας της Δημοτικής αρχής Μούρτζη τηρήθηκαν (με ποια ανταλλάγματα θα δείξει το μέλλον), αφού στις δημαιρεσίες της 5-3-2017, δεν άλλαξε τίποτε. Ούτε πρόεδρος του Δημοτικού συμβουλίου, ούτε οικονομικές Επιτροπές, ούτε Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, και ως φαίνεται δεν θα υπάρξουν αλλαγές ούτε στους αντιδημάρχους, ΚΕΔΑ, Λιμενικό Ταμείο.

Ο σχετικός Νόμος έχει γίνει έτσι ώστε να δώσει την ευκαιρία στο κάθε Δήμαρχο να επιλέξει και άλλους συμβούλους στα διάφορα πόστα της Δημοτικής Αρχής. Φαίνεται ότι στον Δήμο της Αίγινας όλα βαίνουν καλώς ή ότι δεν υπάρχουν ικανοί αντικαταστάτες.

Ο μόνος που αντέδρασε στο σκηνικό των δημαιρεσιών από την πλειοψηφία ( οι εκλογικές αυτές διαδικασίες γίνονται στο μέσον της θητείας της Δημοτικής αρχής ),ήταν ο Πάλλης Λευτέρης που τα έβαλε και με το Δήμαρχο και τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Σκαλτσιώτη Γ., καταγγέλλοντας μια μικρή ομάδα ,μια παρέα 4 ατόμων, που διοικεί το Δήμο όπως θέλει, αγνοώντας τους υπόλοιπους και καλώντας τους μόνο στις κρίσιμες ψηφοφορίες. Η αρχική αντίδραση του Δημήτρη Καραγιάννη ήταν μάλλον άστοχη, αφού ως γνωστό οι πρόεδροι των Δημοτικών διαμερισμάτων δεν ψηφίζουν (άρα προς τι η φασαρία γιατί δεν τους ανήγγειλαν ότι ήταν παρόντες) . Ενδιαφέρον είχε η τοποθέτηση του Νίκου Οικονόμου που ευχαρίστησε τη Σαλπέα και τον Παν. Μαρμαρινό (προφανώς γιατί έκαναν πίσω στις υποψηφιότητες τους για τη θέση του προέδρου του Δημοτικού συμβουλίου), καταλήγοντας ότι τηρεί τις υποσχέσεις του-μήπως ως μήνυμα για παραχώρηση της θέσης του μετά από εξάμηνο ή χρόνο;

Τα αποτελέσματα των εκλογών αυτών ήταν:

Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου: Οικονόμου Νικόλαος 16 υπέρ-7 λευκά

Αντιπρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου: Τσατήρης Γιώργος 19 υπέρ-4 λευκά

Γραμματέας Δημοτικού Συμβουλίου: Σαλπέα Αικατερίνη 16 υπέρ-7 λευκά

ΤΑΚΤΙΚΑ ΜΕΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ

Ζορμπας Ιωάννης (18), Μούρτζης Γεώργιος (17), Σκαλτσιώτης Γεώργιος (15), Μαρμαρινός Σταμάτιος (14), Παπαδόπουλος Ιωάννης (15) Πτερούδης Νίκος (14)

Αναπληρωματικά μέλη: Τσούρης Ανάργυρος (17), Μούρτζης Αντώνιος (17), Μαρμαρινός Παναγιώτης (17), Πάλλης Στυλιανός (16), Σαλπέα Αικατερίνη (16)

ΤΑΚΤΙΚΑ ΜΕΛΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ

Μούρτζης Γεώργιος (17), Μαρμαρινός Σταμάτιος (15), Σκαλτσιώτης Γεώργιος (15), Τσούρης Ανάργυρος (15), Δούκας Σωκράτης (16), Παπαδόπουλος Ιωάνης (15)

Αναπληρωματικά μέλη: Σαλπέα Αικατερίνη (16), Πάλλης Στυλιανός (16), Λορέντζος Αθανάσιος (15), Μούρτζης Αντώνιος (15), Μαρμαρινός Παναγιώτης (15)

ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΥ 2017

 “ΦΤΩΧΟΣ ΚΑΙ ΤΥΠΙΚΟΣ”
 
Για μια ακόμη φορά, έναν τυπικό προϋπολογισμό για το 2017, κατέθεσε η Δημοτική αρχή Αίγινας, προφανώς από φόβο απόρριψης από το παρατηρητήριο αλλά και από έλλειψη τόλμης  να προχωρήσει σε  τομές  που θα  συνεισφέρουν  στη βελτίωση της καθημερινότητας της ζωής των πολιτών της.
Πολλές ήταν οι ενστάσεις που υποβλήθηκαν από την αντιπολίτευση:
Δεν γίνεται καμία προσπάθεια για μείωση των απωλειών νερού (τον μεγαλύτερο οικονομικό βραχνά του Δήμου).
Δεν υπάρχει πρόθεση να κυνηγηθούν τα χαμένα κυβικά της περιόδου 2010-2014,που θα έβαζαν ένα σημαντικό  χρηματικό ποσό στα ταμεία του Δήμου, παρά τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου.
Δεν υπάρχει πρόθεση για ανακούφιση κάποιων φτωχών συμπολιτών μας, με κοινωνικό τιμολόγιο νερού ή μειωμένα  Δημοτικά τέλη.
Δεν υπάρχει κάποιο σχέδιο για μείωση των μεταφερόμενων  απορριμμάτων και ιδίως για την βελτίωση της εικόνας του ΣΜΑ (Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων).
Οι εισπράξεις χρεών -τωρινών και παρελθόντων ετών- είναι μειωμένες,αφ΄ενός λόγω κρίσης και αφετέρου από την έλλειψη πίεσης   όσων  χρωστούν και ιδιαίτερα αυτών  που κερδίζουν αρκετά   χρησιμοποιώντας Δημοτικούς χώρους  (π.χ. κοινόχρηστοι χώροι παραλίας) .
Από ότι φαίνεται  από τα  31 έργα, που ο Δήμαρχος δεν χάνει ευκαιρία να τα διαφημίζει, μάλλον τα περισσσότερα θα μείνουν στα χαρτιά, όπως έχει συμβεί και τα προηγούμενα χρόνια, με αποτέλεσμα μέχρι τώρα το νησί μας να μην έχει να παρουσιάσει κάτι ουσιαστικό σε έργα.
Έτσι, το ποσό του προϋπολογισμού  των 20.000.000 ευρώ  που  έχει εγγραφεί, θα καταναλωθεί στις  τυπικές υποχρεώσεις  του Δήμου (νερό, απορρίμματα, χρέη προς τρίτους, αμοιβές υπαλλήλων ή συνεργατών) και πολύ λίγα θα πάνε  σε κάποια έργα που θα  βελτιώσουν  την καθημερινή ζωή των Δημοτών. Φυσικά αναμένεται βοήθεια από την περιφέρεια για την ολοκλήρωση κάποιων έργων που έχουν αναγγελθεί (υποθαλάσσιος αγωγός ύδρευσης, χλοοτάπητας και ταρτάν γηπέδου, επισκευές δρόμων) αλλά το κενό του νησιού μας σε υποδομές και έργα είναι πολύ μεγάλο, αφού χρόνια τώρα δεν υπήρξε κάποιο  έργο  για το οποίο  μπορούμε  να υπερηφανευόμαστε. Έχει  λοιπόν μεγάλη δόση αλήθειας αυτό που   λένε όλοι οι Αιγινήτες ,“όταν έβρεχε λεφτά στην Αίγινα κρατούσαμε ομπρέλα”.
Η ψήφιση του Προϋπολογισμού πέρασε με 14 ΝΑΙ, 8 ΟΧΙ (η αντιπολίτευση), 1 ΠΑΡΟΝ  (Ν. Πτερούδης)