ΔΙΑΒΑΣΤΕ

ΠΑΛΑΙΑ ΤΕΥΧΗ ΣΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ:

www.aiginitika.blogspot.gr

Α Ρ Θ Ρ Α

1η Μάη: Πάντα Επίκαιρη – Φάρος ελπίδας για τους αγώνες του Σήμερα

 Τα φέρνει έτσι η ιστορία που κάθε φορά η 1η του Μάη να αποκτά ξεχωριστό νόημα. Πάντα ...

Η ομορφιά είναι ηθική…και ηθική είναι η ομορφιά

Της Ελένης Τομπέα Τι είναι ηθική; Καταρχήν θα πρέπει να αποσαφηνίσουμε το γεγονός πως οι ηθικοί ...

Πώς μπορεί η αποκέντρωση να επηρεάσει την ανάπτυξη

Του Ράλλη Γκέκα , διδάκτωρα Οικονομικών της Τ. Α. Στην πολιτική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για ...

ΠΛΩΤΟ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΕΛΙΚΟΔΡΟΜΙΟΥ;

Πολύς προβληματισμός υπήρξε στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 21-12 και συγκεκριμένα στο θέμα της πρότασης της ομάδας "Πολιτών Αίγινας για τη Ελληνική Πολιτική", για αγορά πλωτού ασθενοφόρου που θα   μεταφέρει ασθενείς στη πρωτεύουσα.
Οι ενστάσεις των Δημοτικών συμβούλων και όλων των ομιλητών  ήταν: 
1.Το κόστος κτήσης αλλά και συντήρησης (κόστος συντήρησης 35.000 ευρώ και απόκτησης και διαμόρφωσης του σκάφους 180.000 ευρώ) είναι υπερβολικά μεγάλο για 60 νυχτερινές διακομιδές ετησίως, που γίνονται σήμερα και  κοστίζουν με θαλάσσιο ταξί περίπου 24.000 ευρώ. 
2. Η απόκτηση σκάφους  δεν  θα αποτρέψει το πρόβλημα της μετακίνησης με άσχημο θαλάσσιο καιρό, αφού τότε δεν θα μπορεί το σκάφος να ταξιδέψει και  η αερομεταφορά θα είναι απαραίτητη.
 3. Η στελέχωση  του Κέντρου Υγείας με διαγνωστικές μονάδες (ακτινολογικό, μικροβιολογικό, καρδιολογικό), θα ελαττώσει μεταφορές ασθενών που δεν θα ήταν αναγκαία  η διακομιδή  τους στην πρωτεύουσα.
Το σοβαρό αυτό θέμα απαιτεί μια πιο  εμπεριστατωμένη έρευνα για την υλοποίηση της καλύτερης πρότασης και κυρίως για το τι είναι εφικτό και πιο καλό για την υγεία των ασθενών. Έτσι,  υπήρξε συμφωνία, το θέμα να συζητηθεί αναλυτικά σε ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού συμβουλίου, μέσα στο επόμενο μήνα.
Η άποψή μας είναι, ότι πλωτό ασθενοφόρο και ελικοδρόμιο μπορούν και τα δυο να συνυπάρχουν και το ένα να συμπληρώνει το άλλο. Φυσικά η πρώτη έρευνα αγοράς πλωτού ασθενοφόρου δείχνει υπερβολικά μεγάλο κόστος κτήσης (μπορεί όμως να βρεθεί σκάφος με πολύ λίγα χρήματα, προφανώς μικρότερο που θα έχει και μικρότερο κόστος συντήρησης και μισθολόγιο προσωπικού). Ταυτόχρονα υπάρχει  και η λύση  παραχώρησης νέου πλωτού σκάφους στο Λιμενικό της Αίγινας από το ΥΕΝ, που εκτός των άλλων υπηρεσιακών αναγκών, θα  χρησιμοποιείται και για διακομιδές ασθενών, λύση που θεωρείται από πολλούς ως η πιο ενδεδειγμένη. Κυρίως όμως, επειδή οι πρώτες ώρες είναι κρίσιμες για τη ζωή του ασθενούς, απαιτείται και  χρειάζεται μια τέτοια οργανωτική δομή συνεργασίας του κρατικού φορέα (Κ. Υγείας ) και όλων των υπόλοιπων εμπλεκομένων με το θέμα Υγείας στο νησί, που θα ασχοληθεί με την σταθεροποίηση της υγείας του ασθενούς, ώστε να μεταφερθεί με ασφάλεια σε Νοσοκομείο της πρωτεύουσας.
 
Γιά το ίδιο θέμα πήραμε και το δελτίο τύπου της "Ομάδας Πολιτών" το οποίο σνσφέρει:
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΩΤΟ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟ ΤΗΣ ΑΙΓΙΝΑΣ
Επί της κατατεθειμένης πρότασης της ΟΠΑΕΠ για την απόκτηση ιδιόκτητου πλωτού ασθενοφόρου τοποθετήθηκε χθες το σύνολο του Δημοτικού Συμβουλίου της Αίγινας.
Η πρόταση έτυχε της αρχικής αποδοχής από το Δ.Σ. και αποφασίστηκε η λήψη σχετικής απόφασης στην επόμενη συνεδρίασή του. Στη συζήτηση φάνηκε πως χρηματοδότηση μπορεί να γίνει από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο που διαθέτει ευμεγέθη ρευστότητα ενώ η διαχείριση από Κοιν.Σ.Επ.
Η ΟΠΑΕΠ επιμένουμε ότι ο τρόπος να ηγηθεί ο Δήμος Αίγινας στο εγχείρημα είναι η διενέργεια δημοψηφίσματος και, επί θετικής έκβασης, η αίτηση προς την Βουλή για να ψηφιστεί Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που θα επιτρέψει στον Δήμο μας να εισαγάγει ειδικό τέλος για την απόκτηση και τα λειτουργικά έξοδα αυτού του πλωτού σκάφους. Η θετική στάση του Δήμου, ωστόσο, και η συμπαράταξή του στο εγχείρημα, είναι απαραίτητες προκειμένου να αναζητήσουμε χορηγούς και να συστήσουμε συλλογικό φορέα διαχείρισης του κοινόκτητου πλωτού.
Το ταχύπλοο νυχτερινής διακομιδής των αρρώστων είναι το πλέον ενδεδειγμένο και εφικτό, ιδιόκτητο και άμεσης διαθεσιμότητας μέσο. Η  τωρινή αντιπαράθεση μίσθωσης ελικοπτέρου λειτουργεί διασπαστικά και παραλυτικά, κυρίως μειονεκτεί στο ότι δεν θα ανήκει στην Αίγινα και δεν θα είναι άμεσα στην υπηρεσία και τον έλεγχο των κατοίκων της.   Εάν και όταν αποκτήσει η Αίγινα και ελικοδρόμιο ευχής έργο είναι να μπορεί το ΕΚΑΒ να στέλνει ελικόπτερο όταν ο απόπλους θα είναι απαγορευτικός. Πολύ αμφιβάλλουμε, φυσικά, καθώς όπως δηλώθηκε στο Δ.Σ., το Ι.Κ.Α. λόγω ενδείας έπαψε να καλύπτει τα έξοδα νυχτερινής διακομιδής ασθενών...
Όλοι εμείς που αγωνιστήκαμε ως τώρα, με πίστη και δύναμη από τις χίλιες και πλέον υπογραφές συμπολιτών μας, ενθαρρυμένοι από τους Δημοτικούς Συμβούλους και τον κ. Δήμαρχο, συνεχίζουμε την προσπάθεια ταυτόχρονα με την συλλογή νέων υπογραφών που την επικυρώνει.
Γράφτηκε από τον/την Super User